Here we go!

Nu ska jag komma igång med den här bloggen. Varför inte börja med att skriva om gårdagens ridpass på ridskolan!

Igår var det markarbete och jag fick min prinsessa Bettan. Jag har ridit henne varenda vecka förutom en denna termin och vi går från klarhet till klarhet. För kanske 2-3 år sedan var jag skötare på henne och red henne väldigt mycket och jag har lärt mig så otroligt mycket på denna häst. Tillsammans med en bra instuktör och denna grymma häst har jag lyckas ta mig till en ny nivå i ridningen och det är så kul. Denna termin så jag har hon också utvecklat mig enormt. En otroligt fin häst som betyder väldigt mcket för mig och har gjort det de senaste åren!

Så, tillbaka till lektionen. Bettan tycker att det är väldigt kul med bommar och har tendens att dra iväg när dem kommer fram men inte igår. Hon hade bra takt och tempo under hela lektionen och i traven var hon helt AMAZING! Gick i en hög form, hade med sig bakbenen och flashigt steg. Jag har verkligen hittat alla knappar i traven nu vilket är jättekul. Det som har varit en utmaning för oss är galoppen då hon gärna "dyker" och släpper bakbenen helt för att slippa jobba. Det har blivit mycket bättre men stundals blir hon lite lång och låg men det är bara att fortsätta öva. Stundtals kan man samla henne men hon orkar inte riktigt och det gör inte jag heller, haha. Men vi skulle galoppera på en volt över en upphöjd bom och hon var så duktig. Kom perfekt varenda gång och höll takten och balansen!

Innan galoppen red vi en liten bombana i trav och skritt som gick super. Är väldigt nöjd och är supertaggad på hoppningen nästa vecka, är 99,99% säker på att jag ska rida henne igen. Förra hoppningen gick sådär på henne så nu vill jag ta nya tag speciellt nu när vi har haft flera grymma lektioner i rad!



Min prinsessa och min instruktör! Visst är denna häst helt galet snygg???

(Bild lånad från denna sida)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0