Dagens ridpass!

Idag så var jag som sagt hos Pärlan och det var så mysigt! Jättehärligt väder och världens bästa häst. Jag gjorde iordning stallet först med mockning, vatten och mat. Sedan hämtade jag henne och medans hon betade borstade jag henne ute i det härliga vädret, jättemysigt! Sedan tog vi en härlig uteritt på 1 h 15 min och oj vad kul det var. Pärlan var på jättebra humör och var pigg och glad. Jag jobbade henne i skritten och traven frö hon har varit lite bråkig på banan och i början var hon det även idag med tillslut släppte det och hon var superfin! Hade lite kondisträning så jag gjorde lite galoppintervaller och i galoppen satte jag lite tryck i henne och stundtals fick och racea lite, jättekul tyckte både hon och jag! När vi kom tillbaka var både hon och jag jättesvettiga så jag svampade henne och sedan fick hon torka ute.

Där Pärlan står är det en underbar natur att rida ut i och man stöter nästan aldrig på bilar eller nått sånt. Dock finns det gott om djur av alla olika möjliga slag. Än så känge har vi bara stött på rådjur, älg och några konstiga stora fåglar som jag inte vet vad det är! Idag såg vi ett rådjur men Pärlan är så van vid dem nu så det var inga problem! Det var en riktigt lyckad stalldag idag!

Här är några halvkassa mobilbilder:







Kommentarer
Postat av: Daniela

Fint schabrak! Var har du köpt det? :)

2012-05-20 @ 22:19:25
URL: http://powerpony.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0