Pärlan imorgon!

Nu har jag jobbat min näst sista dag, har bara fredag kvar! Idag jobbade jag från 7-14 och efter det red jag ut med två andra. Det blev Ferrari idag igen och det gick bra. Han var väldigt stark idag också men han var ganska fin studtals. Jag orkade inte jobba honom så jättemycket utan det blev mer lulla i skogen! Men det var mysigt om man bortser ifrån regnet! Ska rida ut på ridskolehästar torsdag och fredag också, får se vem det blir då!
 
Imorgon är jag ledig fast självklart spenderas den i stallet hos Pärlan. Har inte kunnat rida henne på en vecka så jag saknar henne! Jag kommer rida henne imorgon, lördag och söndag. På måndag åker jag nämligen ner till Halmstad en vecka så då blir det ingen ridning! Men eftersom jag ska rida Pärlan ganska mycket rsten av veckan så har jag gjort en liten planering:
 
Imorgon onsdag: Markarbete/hoppning! Vi har precis kommit igång med hoppningen och än så länge är det bara låga och fristående hinder. Pärlan tycker att det är väldigt kul, ibland för kul så hon drar iväg en aning i anridningen. Imorgon ska fokus ligga på att ha kontroll i anridningen och efter hindret. Jag ska ha lite cavaletti och typ två hinder i en liten slinga skulle jag tro. Vi får se imorgon! Men somasgt, målet med tränngn är KONTROLL!
 
Lördag: Uteritt! Skritt, trav och galopp och massa mys. Inte så mycket krav utan bara lulla runt och njuta!
 
Söndag: Blir nog lite dressyrjobb på banan men först ska jag rida fram ute och galoppera lite. Hon är fortfarande lite svag i galoppen så raktsträckor ute är det bästa sättet att träna! På banan blir det mycket skritt och travjobb. Ska även fortsätta med sidförande skänkel som hon håller på att lära sig. Några galoppfattningar ska vi nog också öva på!
 
Nu återstår att se ifall jag kan hålla mig till detta! Imorgon har jag även planerat att jag ska ha en sommarfotning med Pärlan! Ska ta på henne sitt fina träns och gå till en äng och fota henne. Vädret ska bli super imorgon så jag hoppas att bilderna blir bra och att Pärlan kan stå stilla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0