Jobb jobb jobb!

Förlåt för min frånvaro men jag har inte haft en stund vid datorn förrän nu! Igår efter jobbet kom ett gäng kompisar över till mig på grillkväll och som sedan sov över så jag satt inget vid datorn. Idag så har det varit jobb igen fast ikväll blir det bara slapp och mys! Jag jobbar måndag och tisdag sen är jag ledig två dagar, skönt! Börjar kännas lite i kroppen nu, stallarbete är ju ganska tungt fast kul! Veckan som kommer nu blir det lite mer ridning så då blir det lite roligare inlägg!
 
Snart så drar ju ridskolan igång igen och jag är så taggad! Saknar att rida lektion och jag saknar att rida min fina Bettan! Sen i typ oktober tror jag är det dax för KM i dressyr och jag tror att jag är kvalad redan för jag har kommit 1:a och 4:a på de två deltävlingar som har varit. Det kommer vara en sista kvaltävling och då ska jag stasa på placering igen för jag vill så gärna vara med i KM! Jag är en riktig tävlingsmänniksa men konstigt nog har jag inte gillat att tävla så mycket på ridskolan sen jag började rida storhäst men nu är det inte så längre. Den senaste terminen har jag kommit igång ordetligt med dressyren och att tävla tycker jag är jättekul!
 
Vad tycker du om att tävla?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Kul att komma igång igen, och roligt att det gått så bra på deltävlingarna. :)

Själv har jag inte tävlat, bara två klubbtävlingar när jag red lite på ridskola. Någon gång i framtiden kanske jag tävlar lite då och då för skoj skull, men jag är nöjd så länge jag hinner rida mina hästar. :)

Svar: Ja, det tycker jag du ska vara! Att tävla är inte allt utan man ska göra sånt som man tycker är kul! Det är det allra viktigaste! :)
fotoochhast.blogg.se

2012-07-29 @ 22:16:29
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Jonna - Tanneryttarna

Jag håller med om att stallarbete är tyngre,tyngre än man tror!

Jag hade verkligen brunnit för tävlandet om jag hade fått stannat kvar ett litet tag till på b-ponny. Min favorithäst på ridskolan är bponny och efter några år på hans rygg känner jag NU att jag kan börja rida honom. Nu har jag fyllt 14 och får inte tävla Bponny för att jag är för gammal. Inte för stor (passar bra längdmässigt och viktmässigt till de flesta bponnys),utan jag är för gammal. Att jag måste byta till Dponnyer känns inte alls motiverande då jag knappt kan hålla om dom med skänklarna eftersom jag är så pass kort. Nej , usch jag hatar ordet tävla just nu. Jag blir så avundsjuk på andra som pratar om vilka tävlingar dom ska vara med på och ännu mer avundsjuk blir jag på dom som kan tävla bponnys (vissa av dom tävlar inte ens bponny utan hoppar direkt över till D).
Livet är orättvist ibland :(

Hoppas du får en fortsatt trevlig kväll , hehe jag skrev av mig litegrann känner jag :P <3

Svar: Vad jobbigt för dig! Har också känt en liknade känsla när jag byte från ponny till storhäst eftersom jag blev så lång. Det var riktigt jobbigt och då ville jag absolut inte tävla för det gick så dåligt, det är skillnad på ponny och häst Men det är kul att du fotfarande kan rida din favvo ialla fall! Men jag håller med dig, livet är orättvist ibland! Tack detsamma, kram <3
fotoochhast.blogg.se

2012-07-29 @ 23:25:46
URL: http://tanneryttarna.blogg.se
Postat av: Sandra på SSridsport.blogg.se

Lycka till! :D Hur fungerar de där med kvaltävlingar och KM hos er? :)

Svar: Tack! :) Man samlar på sig poäng på kvaltävlingar och sedan räknas allt ihop och de med mest poäng går vidare. Vet dock inte hur många det är! :)
fotoochhast.blogg.se

2012-07-30 @ 12:54:46
URL: http://Ssridsport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0