Gårdagens och dagens ridpass!

Nu är jag hemma i Sverige sen en vecka och har börjat jobba. Jag jobbar i stallet där jag rider lektioner och det är superkul. Det är ganska slitigt men när man har härliga jobbkompisar gör det inget. Men idag har jag varit ledig oh då har jag äntligen åkt till min medryttarhäst Pärlan som jag inte sett på en månad.

Tillbaka till ridpassen! Igår så red jag ut på en av ridskolehästarna som ska hållas igång lite. Han heter Ferrari och är supermysig. Vi red med en annan och det blr skritt, trav och klättring i ca 1 timme. Det kändes att han inte hade gått på ett tag för han var stark och väldigt pigg. I början gick det knappast att ställa och halvhalterna gick inte igenom...Men vi kämpade på och tillslut lossnade han. Det blev en ganska låg och lång form men det gör inget, det viktigaste är ju att bakbenen och ryggen arbetar. I traven kändes an stundtals super fast han orkade inte riktigt tillslut och då blev det lite sisådär. Men får se om vi kommer ut nån mer gång denna vecka, då kan jag ju jobba vidare.
 
Idag så åkte jag ju till min älskade häst Pärlan. Som jag har saknat henne. Det första jag gjorde när jag kom till stallet var att gå ut i hagen och säga hej och pussa lite på henne. När jag kommit in i hagen och ropar på henne kommer hon emot mig och när hon kommer fram sänker hon huvudet och puffar lite på mig, ett av det gulligaste hästar kan göra tycker jag! Kärlek till denna häst Ridpasset blev ut i skogen till en början med skritt, trav ch galopp. Hon kändes superfräsch och mjuk och fin, dock stark men det är hon alltid. I traven hade hon en härlig bjudning och stundtals när allt klickade var hon så himla fin. Underbart steg och jag fick ett underbart stöd. Jag var ute i typ 1 timme sen red jag en kvart på banan bara för att känna lite mer på henne i trav eftersom hon kändes så fin. Där gick det också bra. Det ska bli kul att komma igång nu efter semester och grejer och jag känner på mig att det kommer bli en superhöst med denna häst! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0