Dagens mysiga uteritt!

Idag blev det inte Ferrari utan det blev en Norpan. Norpan är ett sto som är stor, stark och lite nervig ibland. På höstterminen red jag henne riktigt mycket och vi har väl inte alltid kommit så bra överrens hon och jag. Vissa gånger har det gått bra,  andra gånger har det var it helt tvärtom. Men idag gav jag henne en ny chans och hon har faktiskt förändrats sen jag red henne senast. Hon var inte alls lika stark och jag fick henne ganska lösgjord. Stundtals när vi travade var hon superfin och hon är en dressyrhäst i grund och botten och det märks. När man väl får till det får man en riktigt härlig känsla. Ska rida ut på henne imorgon också och då ska jag fortsäta jobba henne. Trots att vi rider ut tycker jag ändå att man kan jobba hästarna, hon behöver det också. Hon har tappat MYCKET ryggmuskler! Men men, det var en mysig uteritt och jag ser fram emot en till imorgon! Imorgon är det även sista jobbdagen för mig, kl. 7.00 börjar jag! Jag jobbar till 14 och sen blir det rida.
 
Idag så blev det även bestämt att jag ska vara med i Täby Ryttarsällskaps stockholmcups lag i dressyr till hösten. Nu mera är det så att vi måste kvala, vilket betyder att man måste ha ridit LB:1 på minst 62%! Detta klarade jag på min senaste dressyrtävling då jag red på 70,00%. Det ska bli riktigt kul och jag ser verkligen fram emot at tåka runt och tävla på andra ridskolor!
 
Nu ska jag gå och sova så jag är laddad inför sista jobbdagen! God natt!
 
Snygga Norpan! Bildkälla!

Kommentarer
Postat av: Alma :D

Jättefin blogg! :)

2012-08-05 @ 19:22:54
URL: http://teamdponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0